Я закінчила річний курс дитячої психіатрії для психологів на базі лікарні ім. Павлова. В дитинстві часто бувала в психлікарні на кафедрі психіатрії в батьків. Слухала різні історії психічних розладів, про кожен з яких можна зняти фільм. На цьому курсі була чудова можливість по кожній темі бачити хворих з подальшим аналізом їх стану і хвороби. Це був найцікавіший курс з всіх, включаючи університетські. Для дитячого психолога, який працює з дітьми, особливо важливо правильно діагностувати проблему, адже до 3 років можна виправити і відкоригувати дуже багато.

Закінчивши курс дитячої психіатрії для психологів, я почала вивчати прикладний аналіз поведінки – АВА терапію. Я закохалася в цей метод корекції давно, коли ще працювала в реабілітаційному центрі для дітей з РАС. Прийшлося почати з практичної сторони, але вже тоді метод здавався логічним і ефективним.

Переглянувши і прослухавши все, що доступне в інтернеті по АВА терапії, я наважилася на дорогий і довгий курс з сертифікатом. І найважливіше — цей метод працює на абсолютно всіх дітях, він дуже позитивний (будується на заохоченні позитивної поведінки, ігноруванні негативної і формуванні власної мотивації).

Вважається, що анімація і дитячі свята для дітей від 3 років. До цього часу діти можуть злякатися переодітих аніматорів або не зрозуміти довгу святкову програму. Проте, знаючи особливості розвитку дитини, об'єм їхньої уваги і інтереси можна придумати програму, яка буде цікава і зрозуміла навіть однорічним малюкам. Минулорічний досвід ранків для дітей в МрійЛяндії це підтвердив. Діти змогли на власному досвіді відчути, що таке Новий рік. В цьому році ми вирішили повторити успішний досвід. Тільки у нас перший ранок для наймолодших! На кожному святі не більше 5 дітей і 2 аніматора.

А для тих, хто хоче влаштувати хороше свято для дітей вдома, потрібно врахувати декілька правил:

  1. Дітей повинно бути не багато (до 5), щоб легше було підлаштуватися під настрій кожного і утримувати увагу. Якщо настрій когось з діток змінюється- потрібно імпровізувати.
  2. Бажано, щоб діти і мами були знайомі. Незнайомі люди викликають напругу у дітей. Приміщення також повинно бути знайомим. Протягом всього свята, батькам потрібно приймати участь і проявляти інтерес.
  3. Програму свята потрібно будувати так, щоб постійно змінювалися активності. Тривати вона повинна не більше 40-ка хвилин.
  4. Весь час у дітей повинно щось бути в руках , однакове у всіх. Кожний новий персонаж повинен давати міні-подарунки чи матеріальні завдання всім дітям одночасно. Якщо в дітей немає нічого в руках, вони захочуть те, що є у вас і всі одразу.
  5. Не варто брати свої іграшки на свято, тому що вони стануть об'єктом бажання для всіх інших дітей. В кімнаті також не повинно бути зайвих іграшок.
  6. Протягом свята повинно бути багато сюрпризів.
  7. Всі завдання потрібно давати відповідно до можливостей і інтересів дітей. Наприклад, якщо Ви загадали загадки про звірів дворічним дітям - потрібно показати частину тіла звірятка. Задавайте питання так, щоб на них можна було відповісти ”так” або ”ні”.
  8. Чергуйте ігри і танці.
  9. Запрошуйте аніматорів з відкритим обличчям, щоб вони не налякали дітей. Для наймолодших Діда Мороза краще замінити Снігурочкою.
  10. Не забувайте змінювати обстановку. Діти втомлюються, коли довго знаходяться в одній кімнаті.
  11. І, звичайно, подарунки від Діда Мороза повинні бути однакові для всіх дітей.

Автор Олена Інютіна, дитячий психолог.
Записатися на консультацію можна за тел. +38 (095) 774-63-31

Часто діти і навіть деякі дорослі не можуть зрозуміти, які відчуття викликають у них різні ситуації. Дорослі, зазвичай, хвилюються, не розуміючи, що з ними відбувається, а в дітей установка: “у всіх незрозумілих ситуаціях – кричи!” :) Проговорювання і усвідомлення емоцій різко скорочує кількість тривог і істерик тому, що дитина розуміє, що з нею. А це перший крок до того, щоб з цим впоратися.

Ось чому ми вивчаємо емоції з раннього дитинства і радимо мамам не забувати називати емоції дітей.

Як показує практика, навіть шестирічні діти можуть назвати тільки лише декілька очевидних емоцій (радість, смуток, страх), а їх десятки, і відчуваємо ми їх постійно.

А скільки емоцій знає ваша дитина і як вона їх пояснює? Перевірте! Одним з найважливіших навиків в житті є розуміння себе і інших. Якщо виявиться, що дитина не може пояснити більшість емоцій, придбайте настільні ігри, які розвивають емоційний інтелект.

Радість, Захоплення, Надія, Гордість, Ніжність, Вдячність, Любов, Умиротворення, Милування, Безтурботність, Натхнення, Азарт, Симпатія, Передчуття, Гнів, Роздратування, Обурення, Невдоволення, Відраза, Презирство, Сказ, Образа, Злість, Заздрість, Обурення, Злорадство, Неприязнь, Ревнощі, Смуток, Розчарування, Співчуття, Відчай, Скорбота, Жалість, Засмучення, Горе, Страх, Занепокоєння, Тривога, Жах, Паніка, Переляк, Хвилювання, Настороженість, Побоювання, Трепет, Сором, Вина, Збентеження, Незручність.

Автор Олена Інютіна, дитячий психолог.
Записатися на консультацію можна за тел. +38 (095) 774-63-31

Виявляється багато дорослих досі вірять в силу Бабайки і лякають ним дітей. Що поганого в Бабайці? Лякаючи Бабайкою, лікарями, охоронцями чи “ось цим дядею”, батьки дають зрозуміти дитині, що вони тут не головні, не сильні і взагалі, заступитися за неї перед Бабайкою не зможуть і віддадуть її. В цей момент, в голові дитини катастрофа. Адже мама і тато для неї найсильніші і можуть все. А тут з'являється якийсь злий Бабайка і мама спокійно віддає йому дитину. В нашій сім'ї замість Бабайки були інші веселі герої. Якщо дочка не хотіла щось робити, я говорила: “Маша, лягай швидше спати, а не то прийде Ати-Ати” чи “Швидше пий молоко, а то прийде Ко-Ко”, “Швидше виходь гуляти, а то зустрінеш Ати-Ати”. Вона сміялася і все робила. Не знаю як вона їх представляла, але те, що вони симпатяги знала точно.

Автор Олена Інютіна, дитячий психолог.
Записатися на консультацію можна за тел. +38 (095) 774-63-31

Діти сприймають реальність зовсім не так, як дорослі. Це потрібно враховувати, коли допомагаєш їм впоратися зі страхами і проблемами. Коли моя Маша тільки почала відвідувати садок в 3 роки, я помітила, що вона неохоче йде до мене, хоча в садку їй було некомфортно. Вона чекала, щоб вихователька привела її. Перші декілька хвилин вона була “чужа“, а потім відходила. На щастя, вона гарно говорила. Причина виявилася проста: “Раптом це не мама, а сірий вовк надів обличчя мами і прийшов за нею?!”. Якщо б я сказала, що так не буває, вона б не повірила мені. В такому віці діти вірять у все казкове. Я запропонувала їй кожного разу перевіряти - цілувати мене в щоки, якщо вони не волосаті, значить я не вовк. І диво, зразу ж допомогло!

Автор Олена Інютіна, дитячий психолог.
Записатися на консультацію можна за тел. +38 (095) 774-63-31

До чого дійшов прогрес. Мультики для вивчення англійської мови з 3 місяців. Що думаєте з цього приводу? Після трьох (місяців) вже пізно? Для того, щоб зрозуміти наскільки це дивно, згадаємо як формується мова. Якщо дитина буде спілкуватися лише з телевізором і радіо – вона ніколи не заговорить (перевірено британськими вченими). Мова формується тільки при безпосередньому емоційному спілкуванні дитини з іншою людиною (зверніть увагу на те, як дитина дивиться на губи/зуби співрозмовника). Перші слова дитини - це найбільш емоційно забарвлені слова: “мама”, “дай”, “ой”, “но-но-но” і т.д. Або інші, які мають особливе значення для дитини. Наступні слова це, зазвичай те, до чого можна доторкнутися – предмети, які зрозумілі дитині, і тільки тоді абстракції. Мультик на англійській мові в 3 місяці – це просто какофонія звуків і миготіння картинок. Але якщо говорити або співати англійською буде близька дитині людина, мовні конструкції і звуки іноземної мови (як і ритм рідної) будуть приємні для дитини і, можливо, вона її полюбить в майбутньому. Шкоду від раннього перегляду гаджетів залишимо для лікарів.

Автор Олена Інютіна, дитячий психолог.
Записатися на консультацію можна за тел. +38 (095) 774-63-31

Чим відрізняється мама психолог від просто мами? Вона все робить правильно? Ні. Вона просто знає, де зробила помилку. Ось такий мінус професії. Але є і плюс. Мама психолог знає, що ідеальних мам не буває, і це радує.

Здавалося б, знаючи вміння дитини поєднувати в собі всі капризи світу після хвороби і температури, можна і підготуватися. Зазвичай, погане самопочуття дитини накладається на декілька безсонних ночей мами і у відповідь на ниття мама починає читати дитині нотації (теж нити, тільки по-дорослому). Ми знаємо, що нотації взагалі не працюють, а тільки погіршують ситуацію, але так хочеться понити. Звідси висновок: головна навичка, якою повинна володіти мама, - вміння вчасно відпочити і не ”загнати себе в неадеквата”. Для цього потрібно постійно відслідковувати свій стан і настрій. Встигнути прийняти міри ще до того, як втома почне “наступати на п'яти” і мама “сяде на мітлу”, ”з'їсть півтонни шоколаду” чи зробить щось більш шкідливе.

Автор Олена Інютіна, дитячий психолог.
Записатися на консультацію можна за тел. +38 (095) 774-63-31

До нас в МрійЛяндію ходить багато дітей з яскраво вираженими здібностями в різних творчих напрямках. Ці здібності, зазвичай, можна помітити з самого дитинства. Багато батьків спершу підтримують бажання дітей малювати, ліпити чи співати. Проте, чим старшою стає дитина, тим менше часу батьки приділяють розвитку творчих здібностей і віддають перевагу головним дисциплінам (підготовка до школи, логіка, англійська). На креативність просто не залишається часу.

Чи задумувались Ви коли - небудь про те, що майже всі тварини в чомусь слабкі. Пінгвіни не вміють літати. Страуси погано плавають. Заєць не може постояти за себе. І так далі.

Чому ж саме ці тварини пройшли процес еволюційного відбору? Тому що у них розвивались сильні сторони. Пінгвіни гарно плавають і пірнають, а страус бігає зі швидкістю мотоцикла. Саме ці сильні сторони і допомогли їм вижити там, де не вижили звичайні «середні птахи».

А що ми робимо з сильними і слабкими сторонами своєї дитини? Розвиваємо те, що слабше, щоб прийти до середнього рівня і стати «як всі»? Чи розвиваємо те, в чому вона сильна, щоб стати «щасливим і успішним»?

Шкільна освіта переважно націлена на «підтягування всіх до рівня «середнячка», і рідко коли звертає увагу на те, до чого дитина насправді прагне і до чого має здібності. З часом і дитина перестає прагнути. Тому дуже важлива підтримка батьків.

Подумайте, що Ваша дитина вміє робити краще, ніж інші, в чому її особливість? А потім задумайтесь, чи не варто зробити головний акцент саме на цьому і ще більше вдосконалити цю якість?

Можливо, саме це в майбутньому зробить її щасливою і успішною.

І не забувайте, що, в наш час, найважливіше – креативність. Все інше зроблять роботи.

Автор Олена Інютіна, дитячий психолог.
Записатися на консультацію можна за тел. +38 (095) 774-63-31

В період 6-7 років відбуваються серйозні зміни в емоційній сфері дитини. Якщо для дошкільняти будь-яка критика його вмінь або зовнішності – «вони незадоволені мною» і не більше, то для першокласника будь-яке слово чи дія, спрямоване на негативну оцінку його можливостей може кардинально вплинути на формування його особистих якостей в майбутньому.

Почавши відвідувати школу, дитина щиро вірить, що стала самостійною і придбала нову соціальну позицію. На її думку, усталені побутові правила, які діяли в «минулому дитячому житті», повинні зазнати змін. В результаті вона починає протестувати – хоче сама вирішувати, коли і куди їй йти, що одягати і т.д. Дитина впевнена, що має повне право вести себе як дорослий.

Непослух, протест, потреба приймати самостійні рішення є типовими для дитини в віці 6-7 років. Дитина прагне отримати певну самостійність і незалежність, право самостійно приймати деякі рішення. Ігнорування дорослими таких її об'єктивних потреб, як правило, різко посилює протестні реакції дитини. Головна стратегія поведінки батьків в цьому періоді - дати можливість дитині, в рамках розумного, робити власний вибір і нести за нього відповідальність.

Щоб криза 7 років пройшла непомітно ви можете допомогти дитині пережити її без втрат.

Давайте дитині можливість робити вибір в дрібницях і деякий серйозних речах (продумайте в яких ситуаціях це можливе). Наприклад, в якій шапці йти в школу, в якій послідовності робити уроки, який гурток відвідувати, чим зайнятися на вихідних. Важливо, щоб цей вибір був для неї значним. Спробуйте надати їй не менше 5 ситуацій вибору на день (запишіть їх для себе).
Радьтеся з нею у своїх питаннях. Старайтеся дотримуватися наступної формули: в 10% випадків ми говоримо дитині ”ні” (ситуації, які пов'язані з безпекою і здоров'ям); в 50% випадків - погоджуємося і в 40% - обговорюємо і приймаємо спільне рішення . Отримавши певну самостійність, у дитини зникне бажання отримувати її за допомогою істерик.

Забезпечте 3 години вільного часу в день для вашого школяра на ті заняття, які йому цікаві, а також на прогулянки. Заохочуйте рухову активність, наприклад, катання з друзями на велосипеді чи самокаті. Не завантажуйте дитину різного роду заняттями, які йому не подобаються.

Якщо виникла істерика, старайтеся спокійно її ігнорувати, пояснивши наслідки. Не закріпляйте істерику своєю увагою, емоційно бурхливою реакцією чи предметом, який є приводом для істерики (наприклад, не давайте цукерку, через яку почалась істерика). Пам'ятайте, що істерика призначена для глядача, тобто для Вас. Немає глядача - немає істерики.

Спільно встановіть і напишіть (намалюйте) правила сім'ї. Не більше п'яти. Наприклад, не кричати, не обзиватися і т.д. Продумайте покарання за невиконання і заохочення за гарну поведінку. Правила повинні бути однаковими для всіх членів сім'ї. Тоді буде мотивація їх дотримуватися. Необхідно заохочувати гарну поведінку. Наприклад, тиждень без істерик – похід в кіно. І нагадувати до початку істерики про заохочення.

Для тих дій, які дитині не хочеться робити, але потрібно, старайтеся придумати мотивацію, яка її зацікавить.

Пам'ятайте, що дитині набагато важче проходити цю кризу, ніж Вам.

Автор Олена Інютіна, дитячий психолог.
Записатися на консультацію можна за тел +38 (095) 774-63-31