Л. Китаєв і М. Трунов розробили свою спеціальну методику виховання і розвитку дитини від внутрішньоутробного періоду до першого року життя. Цю методику автори описали в своїй книжці під назвою «Екологія дитинства». Книга описує не зовсім традиційний погляд на розвиток дитини до року і пропонує розвивати вроджені рефлекси за допомогою динамічної гімнастики, яка повністю буде задовольняти потребу дитини в русі.
Л. Китаєв і М. Трунов при розробці своєї методики розвитку звернулись в минуле, взявши за приклад маніпуляції, яким піддавались діти в Стародавній Русі. Автори стверджують, що батьки крутили своїх дітей за руки і ноги наче на каруселі, підкидали, робили “літаки”, носили, обхопивши під пахвами і це далеко не весь перелік рухів. Тому автори книги «Екологія дитинства», вважають свою методику дуже давньою і, звичайно ж, перевіреною часом.
Виникає цілком очевидне питання: «Чому автори методики рекомендують розвивати фізичні можливості дитини лише до року, адже і надалі це потрібно робити?». Л.Китаєв і М. Трунов відповідають на це питання цілком адекватно, пояснюючи таку рекомендацію тим, що дитина до року не може рухатися так, як потрібно, тому батьки повинні їй допомогти в цьому. А після року вона вже цілком може сама розвивати свої фізичні можливості і потенціал, з цієї простої причини колишні вправи просто втрачають свій сенс. Тоді батькам потрібно додати до рухів дитини різні ігри і спорткомплекси, щоб розвивати інтерес до руху, в якому, на думку Л.Китаєва і М. Трунова, і є сенс життя.